تظاهرات هزاران نفری در جلال آباد
در این راهپیمایی که بیشتر حالت تظاهرات را داشت، مظاهره کنندگان شعارهایی را در حمایتشان از حامد کرزی در انتخابات 9 روز بعد بیان می کردند. 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۸    ۱۳۸۸/۵/۲۰ کد خبر: 2684 منبع: پرینت

صبح امروز سه شنبه 20 اسد ، هزاران نفر از باشندگان جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار در حمایت از کرزی به راهپیمایی پرداختند.

در این راهپیمایی که بیشتر حالت تظاهرات را داشت، مظاهره کنندگان شعارهایی را در حمایتشان از حامد کرزی در انتخابات 9 روز بعد بیان می کردند.

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان، این راهپیمایی کنندگان که تعدادشان به هزاران نفر می رسید، اکثر پشتون بودند.

کارشناسان مسائل سیاسی منطقه بر این باورند که اینگونه تجمعات گسترده می تواند عامل تحریک مخالفان و مسبب ایجاد درگیری و ناامنی گردد.

لازم به ذکر است که جلال آباد از شهرهایی است که در زمان دولت حامد کرزی بیشترین بازسازی در آن صورت گرفته است. همچنین در زمان پادشاهی محمدظاهرشاه چندین سد بزرگ آب در این ناحیه ساخته شد.
آرامگاه امیر حبیب الله و امان الله شاه، هر دو در این منطقه قرار دارد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب هست كه شعار ها به نفع بارک اوباما و پدر کرزی جورج بوش در این راه پیمای نبوده
در آینده خدا کند از یادشان نرود

>>>   برگزاری اجتماعات و ابراز نظر مردم خیلی خوب است اما اگر این ابراز نظرها به اعتراض خشونت بار تبدیل شود خیلی به ضرر کشور عزیزمان است.
حمید-کانادا

>>>   والی صاحب محترم جلال آباد :
آخیراً محبوبیت خوبی به خاطر خدمات تان در میان مردم پیدا نموده اید .با براه اندازی همچون تظا هرات ساختگی آبرو وعزت خود را زیر سوال نبرید .دیگر دیر شده است .مردم آگاهی خوبی پیدا نموده اند وخدمت گار خود را میدانند , مردم جلال اباد چه انتظار دیگری از جناب کرزی صاحب دارند ودر مدت چند سال گذشته چه کردند که باز وعده دروغین میدهند تا بکنند .بگذار تا مردم خود تصمیم بگیرند وآگاهانه قدم بردارند .تا خدا خواسته باشد رهبری را انتخاب نمایند که عمدتاً خصوصیت های ذیل را دارا باشد :
1- افغان ومسلمان بوده تابعیت هیچ کشور خارجی را نداشته باشد خود وفامیل آن در میان ما وشریک به درد وغم ما باشد .
2- اسلامیت آن در عمل ودر جهاد ثابت شده باشد .
3- تفرقه انداز در میان ملت نبوده واز باند وباند بازی بر حذر باشد .
4- به خاطر به قدرت رسیدن خود سازش با افراد منفور جامعه را ترجیح ندهد .
5- وغیره وغیره .....
زلمی - جلال آباد

>>>   این یک عکس العمل مردم سمت مشرقی علیه کسانیکه میخواهند انتخابات را تحریم و به اشوب بکشاند میباشد و به همه مردم میګویدکه از انتخابات پشتیبانی کرده و در رای ګیری سهیم شوند و به کسی رای دهد که شایستګی و لیاقت این را داشته باشد

>>>   مردم جلال آباد عاقلانه حرکت نموده اند و البته این هم گوشزد باشد برای افراد ماجرا جو........ که میخواهند دست به چوروچپاول و یا تخریب اوموال عامه بزنند.
پیام
کابل

>>>   برادر محترم زلمی جان!
مقصد ات از کدام اسلامیت در عمل و جهاد ثابت شده است؟
آن مسلمانیکه دیروز علیه قشون سرخ شوری میجنگید و امروز در آغوش گرم امریکا خود را انداخته؟
از نام مبارک جهاد سو استفاده کرده و از احساسات گرم ملیون ها جوان آفغان استفاده کردند افسوس به ملت رنج کشیده افغان که هنوز هم در خواب غفلت هستند.
امین الله شریفی- کابل

>>>   به اندیشه من مردم ما باید از خواب گران برخیزند و به هیچ یک از پشتون رای ندهند زیرا زمان پشتون ها دگر گذشته اندیشه قبیله گرایی کهنه شده یا از میان رفته. گذشته از همه پشتونها در بیش از دوسده آزمون خود را نیکود دادند که هیچ کاری از دست شان بر نمی آید، آزموده را آزمودن خطاست
پشتونها از کرزای گرفته تا احمدشاه ابدالی هیچ کاری را به جز از دزدی حق مردم را خوردن بیداد کردن هزاره و تاجیک و ترک را کشتن و زدن کاری نکردند. زمینها و خانه های غیر پشتون را گرفتند و تاراج کردند بالای این مردم جهاد اعلام کردند ... ووو.
اگر هزاره ها تاجیکها و ترکها دست بهم بدهند و از خر جهل شان پایان شوند در آنگاه ما تماشاه گر یک دولت انسانی مردمی پیشرفته و نیرومند خواهیم بود.

>>>   اسلا راهپیمایی برای چی هنوز که معلوم نشده که کی برنده است و کی بازنده. هرکی می خواد که افغانستان آباد شود باید به داکتر بشردوست رای دهد.......

>>>   تظاهرات تظاهرات است لطفا آنرا جنبه قومی ندهید ویبسایت شما خیلی به این قبیل از حرف ها می پردازد، پشتون یا تاجک هیچ فرقی نمیکند. اینکه امرزو همه کاندیداها حمایت تمام اقشار و اقوام را داردن آغاز کننده آن کرزی است، به همین دلیل است که آنرا سمبول وحدت ملی میگویند و شما ها هم در این کشور تجربه شده اید
تشکر سلیم ناصری

>>>   هر کس کرزی را نماد (سمبول) وحدت ملی بگوید و یا بداند، یا او هنوز خواب است یا که هم دیوانه!

>>>   در بین مردم اطفال زیاتر از بزرگان است معلوم میشود که گل آغا بحد از محفل....جنگی که در مقر ولایت برگزار شد ه است مردم را به راه پیمایی دعوت کرده تا کرزی نگوید که او هیچ چیزی نکرده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است